سفارش تبلیغ
صبا ویژن

از اجرای پسرِ استعداد سرکش موسیقی مازندران تا پیشکسوتی که ترکمنس

از اجرای پسرِ استعداد سرکش موسیقی مازندران تا پیشکسوتی که ترکمنستان در پی بردنش است


 

  • از اجرای پسرِ استعداد سرکش موسیقی مازندران تا پیشکسوتی که ترکمنستان در پی بردنش است
    به گزارش مجله فرهنگ و هنر صلح

    به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، دهمین جشنواره موسیقی نواحی کرمان که از روز سه‌شنبه ششم تیر آغاز شده است، در سومین روز خود، پنجشنبه هشتم تیر میزبان چهار بخش متفاوت خواهد بود.

    نخست از ساعت 10 تا 12 در سالن سینما تک هتل پارس، موضوع «پژوهش‌های نوین در موسیقی نواحی» توسط مهمان آلمانی جشنواره، دکتر لوتوز دوسردا، بررسی خواهد شد و سپس گروه قدمی از ساوه، پایانِ بخشِ پژوهش را رقم خواهند زند.

    سپس از ساعت 17 تا 20، در دو قسمت «راویان اصالت» (رقابتی) و «پیشکسوتان» (غیررقابتی) هر دو با موضوع منظومه خوانی، گروه‌هایی در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی اجرا خواهند داشت.

    در بخش «راویان اصالت»، فریدون ایثاری و بساط‌پور، نیما شفیعی و تیمور ویسی، موسی ملک‌حسینی، سیدمحمد حسینی و سیدجواد حسینی، گروه بابا قنبرِ حسن ربانی، ایمان و امین کریوند، سیدزاهد حسینی، مهرداد جعفری و محمدرضا ربیعی، حسنعلی حسینی، صفرعلی رمضانی و محمدرضا عشقی، محمدحسن کوهی (سه نفر) و موسی ملک‌حسینی به اجرای برنامه می‌پردازند.

    سپس در بخش «پیشکسوتان»، شاهد اجرای گروه بهمن شریفی شامل ارسلان طیبی و علی حسین قنبری از مازندران خواهیم بود. ارسلان طیبی نوازنده لله‌وا، فرزند زنده‌یاد حسین طیبی، استعداد سرکش موسیقی مازندران است.

    از ساعت 20:30 تا 23 نوبت می‌رسد به اجراهای عمومی در فضای باز پارک مادر کرمان با موضوع آزاد. در این قسمت گروه نظرپور از بافت، گروه خلج از افغانستان، گروه قدمی از ساوه، گروه سعادتی از ترکمن‌صحرا، گروه آوای چنگ از منوجان، علی غلامرضایی از قوچان، گروه آوای موج از بوشهر، گروه تربت‌جام و گروه آئین هلیل از جیرفت برنامه دارند.

    گروه سعادتی از ترکمن صحرا متعلق به استاد طاباق سعادتی، نوازنده پیشکسوت موسیقی نواحی استان گلستان است که ترکمنستان تاکنون بارها به او پیشنهاد اقامت دائم در آن کشور را داده است.

    هم زمان با اجراهای پارک مادر کرمان، شهرستان های شهربابک، جیرفت، بم و نرماشیر میزبان اجراهای عمومی گروه‌های موسیقی نواحی با موضوع آزاد هستند.

    در شهربابک، گروه اخوان از سنندج، گروه قمادین از جیرفت، گروه بوکان و گروه عالمی از مازندران، در جیرفت گروه لرستان، گروه آئین هلیل از جیرفت، عاشیق احد ملکی از آذربایجان و گروه قره خانی از خراسان رضوی، در بم و نرماشیر، گروه میسان از خوزستان، طهماسب برجی از نرماشیر، گروه قره‌خانی از خراسان رضوی و گروه آوات از کرمان روی صحنه خواهند رفت.

    بعد از صحبت‌های مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان مبنی بر معذوریت حضور خبرنگاران حوزه تخصصی موسیقی برای پوشش جشنواره به دلیل کمبود بودجه و تمایل به استفاده از ظرفیت‌های استانی، تعدادی از خبرنگاران خبرگزاری‌های رسمی کشور با حمایت معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در کرمان حضور دارند. 

    دهمین دوره از جشنواره موسیقی نواحی از ششم تیر آغاز شده و تا نهم تیر ادامه خواهد داشت.

    57242

    بازنشر مطالب و اخبار گروه خبری

    پایگاه تحلیلی خبری صلح

    اگر خبر یا گزارشی دارید از بخش خبریار صلح برای ما ارسال نمایید.

    خبریار صلح

    قوانین خبریار صلح

    1. در صورت تمایل اعلام نمایید تا اخبار و گزارش ها با نام خود شما منتشر گردد.
    2. شما می توانید از بخش خبریار صلح، اخبار و گزارش های خود را ارسال نمایید.
    3. شما می توانید اخبار و گزارش ها را به ایمیل solhkhabar@yahoo.com ارسال نمایید.
    4. لطفا در ارسال اخبار و تصاویر و گزارش های خود قوانین و مقرارت را رعایت فرمایید.
    5. از ارسال مطالب خلاف عفت عمومی اکیدا خودداری فرمایید.
    6. از ارسال کاریکاتورهای توهین آمیز یا تصاویر موهن اکیدا خودداری فرمایید.
    7. رعایت کپی رایت در مطالب ارسالی الزامی است.
    8. در صورت مشاهده تخلف پس از تذکر ، حساب کاربر خاطی بلافاصله حذف می گردد.

    گروه وبگردی و خبریار صلح